Lifestyle
Leave a comment

5 obiceiuri pentru energie constanta de-a lungul zilei

Prietenii mei se impart in doua categorii: cei care atunci cand le spun ca ma duc la 6:30 dimineata la bazin, se uita la mine ca si cum as fi nebuna, si cei care imi raspund „de ce asa tarziu?”! Ii invidiez pe cei care se trezesc in mod natural cu noaptea in cap, si sar din pat plini de energie. Vreau sa subliniez foarte clar ca eu NU fac parte din acea categorie. Nu sunt deloc o morning person, si ma trezesc devreme de nevoie, nu de voie. Realitatea este ca de cand am inceput sa ma antrenez pentru Ironman, m-am luptat mereu cu problema timpului, incercand sa „inghesui” sesiunile de antrenament undeva in programul meu de zi cu zi. Intre timp mi-am dat seama ca provocarea principala nu este managementul timpului, ci al energiei de-a lungul zilei si saptamanii. Sigur reusesc sa ma trezesc la 6, sa fac un antrenament, apoi muncesc la birou, fac inca un antrenament si pe seara am viata de familie, sau sociala. Intrebarea este cate zile la rand reusesc sa tin ritmul?! 🙂

Cateva obiceiuri pe care le-am acumulat si ma ajuta sa imi mentin energia la cote optime zi de zi:

1. Un mic dejun consistent
Obisnuiam sa sar uneori micul dejun, pe scuza ca sunt pe fuga si nu am timp. Acum este cea mai importanta masa a zilei, asa ma asigur ca imi ofer o sursa importanta de energie chiar la inceput de zi. De multe ori imi pregatesc micul dejun cu o seara inainte, si dimineata doar il iau cu mine la birou, sau il pun in geanta de antrenament.

2. Alarma de somn
Pe langa alarma de trezit dimineata, am si o alarma pentru ora la care sa ma culc. Asta pentru ca e foarte usor sa uit cum trece timpul, si sa ma iau cu treburi prin casa, sau cu diverse, si ma trezesc dintr-o data ca s-a facut tarziu. Imi bugetez 7-8 ore de somn, si imi setez alarma in functie de ora la care trebuie sa ma trezesc. Am observat ca daca ma trezesc la 6 in fiecare zi am nevoie sa fiu in pat cel tarziu la 10, ca sa adorm la un 10:30-11.

3. Portii de mancare mici si dese de-a lungul zilei
Mananc cam 5-6 mese pe zi, impartite in portii mici la cate 2-3 ore. Asa imi mentin un nivel constant al glicemiei, ca sa evit caderile de energie. Mai ales daca fac si miscare, am observat ca daca trece prea mult timp intre mese, imi scade glicemia, si next thing I know ma intind cu ambele maini dupa ceva dulce. Iar asta doar imi alimenteaza un ciclu de cresteri si scaderi ale nivelului de zahar din sange, care rezulta in si mai mare pofte de dulciuri!

4. Iau pauze dese, si ies afara
Stii momentul acela de dupa-masa, cand iti vine sa dormi pe birou? Daca nu il ai, happy you, te urasc! Undeva pe la ora 2-3 imi vine sa ma fac covrig pe birou, eventual chiar sub el, ca sa nu ma vada colegii, si sa bag un power nap 😀 In mod normala acesta era momentul pentru o a 2-a cafea, dar apoi nu mai adorm seara devreme. Asa ca m-am invatat sa iau pauze dese din munca, cam 10-15 minute o data la doua ore, si sa schimb peisajul. Daca simt ca mi se face somn, ies afara si fac o plimbare in cartier. Dureaza doar 10 minute, dar ma invigoreaza si imi creste nivelul de energie la cote optime! Nu iti imagina ca am cine stie ce peisaj, fac turul cladirilor de birouri din Pipera, dar aerul proaspat isi spune cuvantul 😉

5. Hidratarea
Chiar daca este iarna, multi dintre noi lucram in birouri cu aer conditionat, si este foarte usor sa ne deshidratam fara sa observam. Chiar si o scadere mica, de 1-2% in nivelul de hidratare are un impact puternic asupra capacitatii de concentrare si a energiei! Asa ca tin langa mine o sticla de 2 litri, din care beau constant de-a lungul zilei. Cand ti se face sete, deja esti deshidratat, si raul este facut. Bonus daca ai grija la hidratare: te ajuta si cu punctul de mai sus, sa iei pauze dese si sa faci miscare, pentru ca va creste numarul de trip-uri la toaleta 😀

Pe tine ce obiceiuri te ajuta sa ai o energie optima?

Les bisous,

Ioana Bomboana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *