Lifestyle
Leave a comment

Accidentare lombara: jurnalul lui Bridget Jones triatlonista,

Zile fara sport: 30

Kilograme extra: 2

Pahare de vin baute: nenumarate

Daca Bridget Jones ar fi fost triatlonista, asa ar fi aratat jurnalul ei in perioada de pauza de sport. Recuperarea mea dupa problemele la spate a mers foarte bine, si am reusit in sfarsit sa scap de dureri. Insa “bonusul” la pachet este ca nu voi fi fara dureri la nesfarsit, si trebuie sa fac exercitii de forta si flexibilitate pentru spate ca sa nu ma confrunt pe viitor cu perioade de pauza prematura. In tot acest timp de pauza si recuperare m-a lovit si o semi-depresie, fiind lipsita de endorfinele pe care corpul meu si le lua din sport, ca sa nu mai vorbesc de faptul ca nu am reusit sa imi indeplinesc principalul obiectiv al anului, Ironman-ul la care ma inscrisesem.

Ce am invatat din aceasta experienta, si cateva idei pentru cei care se confrunta cu perioade de repaos fortat:

 

1. Sanatatea e mai presus decat orice cursa!

Stiu, stiu, te-ai inscris, ai platit fee-ul (scump!), te-ai antrenat o gramada, cum sa decizi sa stai pe tusa? Eu am mai ramas o data in “cariera” mea sportiva fara indeplinirea obiectivului propus: chiar la inceput cand m-am apucat de sport ma inscrisesem la un maraton, pe care insa nu l-am alergat nici pana acum. Am facut atunci doua tendinite si nu am mai putut sa ma antrenez cum trebuie. A fost o lectie dura, iar decizia sa renunt la Ironman a fost si mai grea, pentru ca am petrecut luni de zile in antrenamente dedicate, plus o gramada de bani dati pe taxa de inscriere.  Insa tine minte ca mereu vor fi alte curse, mereu poti face un plan nou de antrenament, mereu poti gasi niste resurse financiare ca sa te inscrii data viitoare. E insa mult mai greu sa iti “repari” corpul odata ce l-ai ranit, iar daca insisti sa mergi la cursa accidentat fiind, probabil tot cei reusi este sa transformi problema intr-una cronica. Ia o decizie inteleapta si pune-ti sanatatea pe primul loc!

2. Cauta alternative la antrenamente in aceasta perioada.

De multe ori nu mai poti sa alergi sau “triatlonesti” in perioada de recuperare. Insa este foarte posibil sa poti face alt fel de miscare: yoga sau pilates sunt doua idei ce merita explorate. Sau daca ai voie sa inoti, poti profita de perioada aceasta ca sa iti imbunatatesti tehnica. Atentie insa sa nu te supra-ambitionezi si sa incepi sa tragi prea tare, sau sa faci intervale prin bazin. Slow and easy este secretul, chiar daca iti vine sa te “razbuni” si sa incerci sa compensezi aici pauza pe care o iei.

3. E ok sa folosesti perioada de repaos ca sa te bucuri de viata.

Poate nu iti dai seama cate sacrificii faci in mod normal pentru obiectivele tale sportive! Asa ca perioada asta de pauza poate avea foarte multe aspecte pozitive asupra vietii tale sociale. Daca seara nu mai faci antrenamente poti sa te bucuri de explorat oferta culturala, spectacole si concerte la care in mod normal nu ajungi. Sau poate preferi sa iesi intr-un restaurant/bar/club, acum e momentul perfect ca sa iti iei partenerul/partenera de manuta si sa va bucurati de timp in doi. Mai tii minte prietenii aceia ai tai care nu fac sport? Pune mana pe telefon si profita de ocazie ca sa reinnozi legatura cu ei!

4. If all else fails….embrace the suck!

Marturisesc ca eu sunt un over-achiever, si mi-e foarte FOARTE greu sa accept cand lucrurile nu ies cum imi propun. Asa ca pana sa ajung la atitudinile constructive de mai sus, am petrecut doua saptamani zacand pe canapea, complet deprimata. Si stii ceva? E ok sa fie si asa. Ne-am obisnuit atat de mult sa fim “oameni de fier”, ca refuzam sa acceptam ca uneori putem sa fim “doar oameni”. Da-ti o perioada in care sa accepti ca esti down, ca asa ai nevoie sa te simti, si fa ceea ce iti vine tie sa faci atunci cand esti deprimat. Eventual pune-ti si un deadline, ca sa nu procrastinezi la nesfarsit. Eu  initial mi-am “dat voie” sa fiu depresiva 10 zile, in realitate a durat cam doua saptamani. In tot acest timp m-am uitat la seriale (recomand Breaking Bad si Walking Dead), am baut prea multe pahare de vin (asta nu recomand), si am mancat mancare livrata la domiciliu, pentru ca nu imi venea sa ma pun sa gatesc. The horror!!! 🙂

Si dupa ce trece toata perioada, dar doar dupa, incepe sa te gandesti la obiectivele pentru viitor. Asta ca sa eviti sa supralicitezi planurile urmatoare din disperare ca nu ti-au iesit cele de acum!

Sa fim sanatosi,

Joanna Jones

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *