Nutritie
comments 3

Befriend the broccoli

Zilele astea am facut un pact cu Alex: eu voi gati broccoli intr-un mod delicios, iar el il va manca! šŸ™‚ A fost nevoie de lungi negocieri dupa ultima experienta culinara cu broccoli, acum aproximativ 6 luni. Pentru ca in loc de un copil mofturos eu am parte de un sotĀ  extrem de pretentios cu tot ce inseamna ā€œmancare sanatoasaā€, dar foarte fericit sa se delecteze cu junk-food (iubitule, nu mai nega, am gasit ambalajele alea de la mec in masinaā€¦ahem!!!).

In fine, revin la provocarile mele de a face broccoli-ul delicios. Recunosc ca ultima data l-am folosit drept garnitura, si pentru cineva care nu este obisnuit cu gustul si textura poate parea usor fad si mooshy (sau din contra, prea tare daca este crud). Dar merita cautate alternative de a-l face mai gustos pentru ca este un aliment foarte benefic sanatatii.

Este o leguma din familia cruciferelor, din care mai fac parte conopida, varza, varza de bruxelles si hreanul. Ā Toate au un continut mare de vitamine, fibre si compusi care ajuta organismul in detoxifiere si in lupta impotriva cancerului. Broccoli-ul in particular are un cocktail puternic de vitaminele A, C si K, contine fibre alimentare (atat solubile cat si insolubile), si este o sursa buna de calciu si potasiu. In plus, unul dintre componentele broccoli-ului se numeste glucosinolat, care este transformat de catre corp in sulforafan, un compus cu proprietati anti cancerigene si anti microbiene. Pentru studiile din spate puteti intra aici.

Asadar, cum transformam o mica bomba verde de sanatate in ceva yummy-yam? Pai putem face o salata, si sa ii dam gust cu un dressing delicios! Bonus: totul este gata in 10 minute, perfect pentru o masa dupa un antrenament šŸ™‚

Ingrediente:

  • 500g broccoli proaspat
  • 3-4 rosii
  • 3 fire de ceapa verde
  • un pumn seminte de floarea soarelui crude
  • o portie de somon (proaspat sau la conserva)

Pentru dressing:

  • un iaurt grecesc
  • doua linguri de miere (nu va speriati, nu iese dulce)
  • o lingura ulei (eu am folosit din samburi de struguri)
  • o lingura otet de mere (natural)
  • o lingurita turmenic
  • sare si piper dupa gust

Preparare:

1. Am amestecat toate ingredientele pentru dressing intr-un bol si le-am mixat

Am folosit iaurt grecesc, pentru ca este mai cremos, dar orice fel e bun.

Am folosit iaurt grecesc, pentru ca este mai cremos, dar orice fel e bun.

2. Broccoli-ul l-am oparit cu apa fiarta si sarata. Se poate consuma si crud, dar personal am descoperit ca ma cam chinuie la digestie. In acelasi timp daca este fiert devine prea moale, si nu are o textura deloc placuta. Plus ca asa ii omoram o parte din nutrienti, deci preferabil il oparim sau punem un pic la steamer.

Inca e fierbinte!

Inca e fierbinte!

3. Am taiat rosiile si ceapa, si le-am pus impreuna cu broccoli-ul si semintele intr-un bol mare. Peste ele am pus somonul maruntit.

Somonul poate fi proaspat, afumat, la conserva. Evident, pe cat posibil fara conservanti (cititi etichetele).

Somonul poate fi proaspat, afumat, la conserva. Evident, pe cat posibil fara conservanti (cititi etichetele).

4. Deasupra lor am turnat dressing-ul facut la inceput, si am amestecat usor, cat sa se acopere cu totul, dar cu grija sa nu sfaramam capatanile de broccoli.

Dressing-ul a dat o aroma foarte buna!

Dressing-ul a dat o aroma foarte buna!

Ca feedback, Alex a mancat toata portia, si s-a declarat incantat sa mai incerce reteta in curand! Nu stiu daca motivul a fost ca i-a placut cu adevarat, sau doar ca sa scape de gura mea.

Asadar, bon appetit! šŸ˜€

Chef Ioana

3 Comments

    • Daca am reusit sa il convertesc si pe Alex, probabil exista speranta si pentru tine. Acum sa nu imi spui ca nu iti place nici avocado-ul? :p

  1. eu fac broccoli la steamer de bambus deasupra unui vas cu apa la fiert…si imi place sa il las putin crocant. separat ciupercile tot la steamer (intregi; si taiate mai apoi) si apoi in ceva unt calesc niste catei de usturoi; dupa care adaug broccoli si ciupercile si adaug niste branza mai sarata (ceva similar cu feta) si le amestec pe toate pana ce branza se topeste putin si se creeza ca un fel de liant al ingredientelor. este delicios si foarte simplu de facut!

    steamerul de bambus poate fi inlocuit cu o sita.

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151802545631896&set=a.10151777118966896.1073741828.710801895&type=3&theater

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.