Sport, Triatlon
Leave a comment

Ce imi propun sa fac in off-season

Da, stiu, as prefera sa imi petrec iarna ca in poza de mai sus! Dar in realitate suntem Β deja la inceputul lui noiembrie, si avem parte de vreme relativ urata afara πŸ™ De vreo luna am terminat cu concursurile, nu prea mai fac antrenamente structurate, si petrec mult mai mult timp in casa decat inainte. Saptamana trecuta m-a lovit dintr-o data faptul ca sunt in temutul β€œoff-season”! Si cand zic temutul, ma refer ca pentru cineva obisnuit sa se miste zi de zi, ideea de a STA vine cu multe temeri la pachet. Ma gandesc cu groaza cat de greu va fi cand voi incepe sa ma antrenez pentru a intra din nou in forma, daca o sa ma ingras in toata perioada asta, daca imi pierd forma fizica, daca nu mai reusesc sa fiu la fel de rapida la anul. Pffff, in loc sa ma bucur de odihna am inceput sa ma stresez pentru ca nu ma misc πŸ™‚

Asa ca mi-am pus mai jos cateva lucruri pe care vreau sa le fac in off-season. Ma ajuta sa ma mai linistesc, si sa imi (re)aduc aminte ca e important si pauza, iar odihna e sfanta. Chiar daca nu sunt activitati parte din antrenamentele clasice de swim-bike-run, sunt idei care contribuie la sanatate si o forma fizica buna, iar astea sunt baza pe care putem cladi anduranta si viteza. Here they are, daca si tu te zbati cu off-seasonul, poate te inspiri din ele, sau imi impartasesti si mie alte idei pentru lunile de β€œstat”:

1. Yoga

Desi in ultimii ani am progresat mult la alergare si ciclism, simt ca am pierdut o mare parte din flexibilitate. Marturisesc, este si din cauza ca nu tot timpul imi fac strechingul cum ar trebui dupa antrenamente. Dimineata sunt pe fuga sa ajung la birou, iar seara abia astept sa ajung acasa dupa ce am terminat antrenamentul.

Asa ca de multe ori dau skip la streching, si cum muschii raman incordati dupa antrenament, se pot scurta in timp. Se poate ajunge si la accidentari serioase din cauza asta, din fericire nu am parte pana acum asa ceva. Dar cred ca una dintre cheile pentru a face sport pe termen lung este sa avem grija sa ne pastram corpul flexibil! Asa ca ma voi duce la niste ore de yoga si pilates in saptamanile urmatoare, poate invat si cateva miscari pe care le pot face dupa aceea acasa, cand revin la antrenamentele de triatlon.

2. Bike fit

Este momentul perfect pentru un bike fit. Asa imi incep sezonul viitor pe o bicicleta care mi se potriveste perfect, si pot sa ma antrenez linistita, stiind ca evit accidentarile. Mai ales ca imi voi schimba bicicleta, vreau sa ma asigur ca stau cat mai comod pe ea, astfel incat sa nu ma supere orele lungi petrecute in sa.

Anul acesta am descoperit cat de important este fit-ul pe bicicleta. Am facut multe antrenamente de catarari, ca pregatire pentru Transfier, si dupa fiecare ma dureau foarte tare muschii de la picioare. Am descoperit ca desi toata geometria mea era buna, aveam de fapt bratele pedaliere prea lungi. Mutasem angrenajul de pe cadrul de contratimp pe cel de sosea, si aici nu mi se potrivea la fel de bine. Am schimbat angrenajul, am scap de dureri πŸ™‚

3. Back in the gym

Toti stim ca ar trebui sa facem niste core strenght daca suntem alergatori/ciclisti/triatlonisti. Nu stiu cati si facem cu adevarat, eu marturisesc ca nu πŸ™‚ Mi-am reinnoit abonamentul la sala, dupa aproape 2 ani in care am facut antrenamentele 99% afara. Sper sa ma reimprietenesc si cu greutatile, pentru ca dupa prima ora de antrenament de forta am ramas cu o febra musculara teribila.

4. Tehnica la inot

Mno, deci la inot talentul meu este zero. I suck la tehnica, I suck la intoarceri, si nu imi place sa sar in cap. Nu stiu de ce mi-am cautat un sport care implica de multe ori sa te arunci cu capul inainte intr-o apa dubioasa (lac, mare, rau, etc). Asa ca pentru a 6-a oara, mi-am propus sa invat tehnica corecta de intoarceri. Si sa sar cu capul inainte, e o tehnica si aici. Pana cand imi iese, ma simt ca o foca dintr-un parc de amuzament, starnesc rasul celor de pe marginea bazinului :p

5. Cooking & drinking time

L-am pus la sfarsit, dar este cel mai important. Drinking-ul, normal ca la el ma refer πŸ˜€ Acum, dincolo de gluma, vreau sa ma bucur de iesiri cu prietenii, de un pahar de prosecco (sau doua!), si sa mai stau si prin bucatarie. Nu mi-am dat seama cat de mult timp liber am cand nu ma antrenez πŸ™‚ Intentionez sa il umplu cu viata sociala!

Tu ti-ai facut planuri pentru off-season?

Bisous, bisous,

Ioana Bomboana

ps: Lucifer, pisicul meu, zice sa petrec niste timp mai mult si cu el. Cum as putea rezista? πŸ™‚

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *