Nutritie
Leave a comment

Reteta de “comfort food” in 6 portii

Dupa o sarbatoare frumoasa de Revelion, iata ca am ajuns iarasi in bucatarie! Mereu incerc sa fiu inventiva cu mancarea din ziua de dupa o petrecere, pentru ca oboseala imi afecteaza organismul si simt nevoia de “comfort food”, dar totusi nu vreau sa dau iama in dulciuri sau junk food, si sa stric bunatate de alimentatie de care am avut grija pana acum!

In continuare incerc sa mentin o dieta low carb, mai ales ca am reinceput antrenamentele si proteinele din alimentatie ma ajuta la refacere. Momentan nu am in program nimic de intensitate, deci teoretic corpul meu ar trebui sa fie capabil sa foloseasca grasimile drept combustil pentru activitatile lungi si m moderate. Revenind la bucatarie, provocarea de dupa Revelion a fost sa gatim ceva bun si satios, dar care sa nu ne dea peste cap regimul alimentar. Ca sa fie si mai interesant, eram in total 6 oameni, asa ca am testat o varianta mai “industriala” de gatit πŸ™‚

Am ales sa facem o portie de omleta cu creveti cu garnitura de sparanghel. Asta ca sa satisfacem si pofta de “junk” (pentru ca am calit mancarea in ulei), dar si sa mentinem o ratie sanatoasa de calorii si proteine (date de creveti si sparanghel, ambele cu un continut bogat de proteine si destul de sarac in calorii). Reteta este foarte foarte simpla, si se poate face in 3 pasi, la noi a durat cam 15 minute sa facem cantitatea pentru toti 6.

Ingredientele necesare

Ingredientele necesare

Pasul 1:

Calim sparanghelul in putin ulei de masline. De obicei eu il oparesc cu apa fiarta, dar dupa cum spuneam, de data aceasta ne-am permis sa mergem putin in directia de “prajit”, fiind o ocazie speciala. Nu trebuie tinut mult pe foc, doar cat sa se fragezeasca putin. Dupa ce am scurs uleiul il condimentez cu putina sare si verdeturi de Provence, pentru gust.

Am tinut sparanghelul pe foc cam 4-5 minute

Am tinut sparanghelul pe foc cam 4-5 minute

Pasul 2:

Calim crevetii cu usturoi, pana se rumenesc un pic, dupa care adaugam ouale. Se face ca omleta obisnuita, la care am mai adaugat si niste marar si patrunjel.

Crevetii caliti cu usturoi (acestuia i-am scos mijlocul)

Crevetii caliti cu usturoi (acestuia i-am scos mijlocul)

Am adaugat ouale si am amestecat pana a ajuns la consistenta unei omlete

Am adaugat ouale si am amestecat pana a ajuns la consistenta unei omlete

Pasul 3:

Servim totul impreuna cu un pic de salata de rosii, pentru aspect si prospetime:

Asa arata versiunea finita, si a fost absolut delicioasa!

Asa arata versiunea finita, si a fost absolut delicioasa!

Cateva informatii despre sparanghel (sau asparagus, cum se mai numeste): este un excelent anti-inflamator si antioxidant datorita nutrientilor pe care ii contine (vitamina K, vitamina A, folat, fier, etc) . In plus este bogat in proteine, fibre si prebiotice, plus cantitati de vitamina B1, B2, B3 si B6, ceea ce il face ideal pentru a stabiliza sistemul digestiv. Ce mai, e o nebunie de leguma doldora de bunatati! πŸ™‚ Daca va preocupa partea stiintifica din spate, va recomand acest articol cu informatii pe larg despre continutul si beneficiile sparanghelului. Eu am inceput sa il introduc din ce in ce mai des in alimentatie!

Bon appetit,

Chef Ioana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *