Lifestyle
comments 9

Cum arata diminetile unui sportiv amator

Exista un moment in viata fiecarui sportiv amator cand ambitia, pasiunea, si bine, fie, si nebunia, te conduc catre a-ti propune un obiectiv sportiv major: un maraton, un triatlon, un ironman.  Sau poate deja ai bifat experientele astea, si atunci nebunia continua sub forma imbunatatirii timpilor pe care i-ai avut. Orice ai face, n-ai scapare: microbul sportului te-ai prins, esti dependent de miscare, si nu exista alta forma de tratament decat antrenamentul!

Si cum programul tau deja include un job full time si probabil un antrenament aproape in fiecare zi, incerci cu disperare sa mai strecori inca un antrenament undeva in cele 24 de ore disponibile. Si ce alt moment mai bun decat dimineata inainte de birou?

Am tot experimentat in ultimii doi ani diferite variante de a ma trezi dimineata cat mai devreme pentru un antrenament, si m-am suprins in tot felul de ipostaze. Plus povestind cu oamenii din jurul, cred ca pot sa creionez niste potrete de dimineti pentru sportivul amator. Sunt curioasa daca te recunosti in vreunul din exemplele de mai jos:

 1. The Morning Master

Descriere

Acest sportiv amator se trezeste inaintea ceasului pus la ore inumane (in intervalul 4:30 – 5:30). Se ridica din pat cu un zambet pe buze, si isi pregateste un shake cu goji in timp ce fredoneaza o melodie vesela. Alearga, inoata, bicicleste cu spor inainte ca soarele sa rasara, si la 7:30 deja este dusat, aranjat si imbracat de office. La ora 8:30 intra in birou cu o energie debordanta, in timp ce tu abia reusesti sa iti tii ochii deschisi deasupra cestii de cafea. Nu intelege de ce oamenii din jur raspund la buna lui dispozitie matinala cu priviri uracioase aruncate din ochii incercanati!

Recomandari

Daca te afli in aceasta categorie iti recomand sa pastrezi comunicarea entuziasta de dimineata pentru oamenii din cercul tau apropiat. Stii tu, cei cu care alergi si povestesti la 5 dimineata. Pentru restul planetei motoarele cerebrale incep sa se invarta abia pe la ora 9.

2. Spartanul

45988503Descriere

Exemplarul in cauza se trezeste la primul sunet al alarmei, si sare din pat in timp ce opreste ceasul! Se misca repede, cu pasi siguri, si e pornit pe treburi serioase: intervale, greutati, bucati. Primul lucru al zilei, vizioneaza un clip motivational despre ambitie si derminare, si se incurajeaza cu un strigat spartan: “AU, AU, AU”! Da pe gat un shake de proteine si iese din casa direct in alergare, doar nu o sa iroseasca timp pretios care poate fi folosit pentru incalzire! Pana te trezesti tu deja el a terminat cel mai greu antrenament al zilei, si se pregateste pentru un al doilea in pauza de pranz!

Recomandari

Daca te recunosti in descriere este foarte important sa tii minte SA NU folosesti cu colegii de birou expresii de genul prag anaerob, zona 4 de puls, VO2 max, sau adenozintrifosfat. Aceste cuvinte si expresii nu se regasesc in vocabularul lor, si te vor privi ca pe un ciudat. Mai ciudat decat te considera deja 🙂

3. Adormitul

Descriere

Si-a pus alarma la ultimul moment posibil ca sa ajunga la timp la antrenament, iar taraitul acesteia da nastere unui singur gand: “DE CEEEEE?” Se ridica din pat mormaind ceva despre cine l-a pus sa faca asa ceva, si ca asta nu e ora pentru oameni normali la cap. Se impiedica de trei ori pe hol inspre baie, si inca picoteste in masina in drum spre sala/bazin/pista de alergare. Nu mananca nimic, pentru ca nu mai are timp. Totusi, se urneste catre antrenament, si abia la finalul acestuia se trezeste cu adevarat, asta doar ca sa cada din nou intr-o stare de somnolenta odata ce a ajuns la birou. Nimeni nu stie, dar in prima parte a zilei doarme cu ochii deschisi in fata laptopului!

Recomandari

Evident, primul meu sfat daca esti in aceasta categorie: nu impartasi asta nimanui, altfel colegii tai isi vor da seama ca tu de fapt cand te uiti pe rapoartele alea de excel, picotesti la birou!  Si pune-ti un post it la indemana cu reminder-ul de a manca ceva. Asa vei evita o foame napraznica in jurul pranzului, care are potentialul sa te transforme intr-un ananconda care a mancat un crocodil. Si stii ce se intampla din cauza digestiei dupa o masa copioasa, nu? Indiciu: implica si mai mult somn!

4. Snoozy Woozy

morningDescriere

Suna alarma, iese o mana de sub plapuma si apasa snooze. Suna alarma, iese o mana de sub plapuma si apasa snooze. Suna alarma, iese o mana de sub plapuma si apasa snooze. La un moment dat in loc de snooze apasa close. Mai doarme trei ore dupa momentul la care a pus ceasul, si se trezeste plin de sentimente de vinovatie ca iar a ratat un antrenament. Isi promite sa compenseze la antrenamentul de seara, unde trage din greu ca sa isi spele constiinta. Doar ca din cauza asta iarasi se face tarziu si e obosit, asa ca a doua zi dimineata se repeta toata povestea!

Recomandari

Proverbul “cine se scoala de dimineata, departe ajunge” are o interpretare mai practica: “cine se culca devreme, de dimineata se trezeste”. Da stiu, munca, treba, viata sociala, filme, un pahar de vin, etc.  Alternativa este sa pornesti o moda cu alergarea de seara. Sau de noapte. Pana la urma daca iti accepti “bufnita” interioara vei fi mai fericit pe termen lung decat daca incerci sa generezi energie atunci cand nu ai de unde. Si te rog, rezista impulsului de a-i strange de gat pe cei de la punctul 1, stii, tu oamenii fericiti si plini de energie dimineata!

5. Ready, set…sleep!

45988704Descriere

Se ridica din pat la a treia sau a patra alarma. Cu greu isi pune echipamentul de alergare sau de sala pe el, pe trei sferturi inca adormit. Chiar cand este pe cale sa iasa din casa ceva se intampla: partenerul de antrenament il anunta ca nu mai vine, vede ca e viscol afara, masina nu mai porneste, oricum CEVA se intampla, si este un motiv excelent ca sa se intoarca la somn. Si exact asta si face: mai doarme 1-2 ore, in echipamentul de sport, si se trezeste cu un vag sentiment de vinovatie, dar totusi mandru ca in prima faza s-a trezit!

Recomandari

Poate ar fi interesant ca il loc de pijamale sa folosesti direct echipamentul de sport. Asa macar nu mai este necesar sa te trezesti si sa te schimbi in el. Eventual, ca sa nu spui ca nu te-ai trezit deloc, poti sa folosesti momentul de dimineata ca sa schimbi patul cu canapeaua, si mai variezi programul de somn!

Sunt curioasa daca va regasiti in vreuna dintre descrierile de mai sus. Sau daca ghiciti din ce categorie fac eu parte 😀

Les pupici,

Ioana

9 Comments

  1. Fiecare am trecut prin cam toate fazele…mi-ar placea sa devin un Master dar trebuke antrenamente si aici :).
    La tine sa fie “adormitul”?:D

  2. Octavian says

    Fain articol ! Eu unu toamna-iarna asta cand alergam de diminieata pt primul meu semi la Gerar, aveam dimineti cand ma duceam la geam rugandu-ma sa ploua crunt :)) si dimineti cand ieseam dornic de alergare fara sa ma mai uit pe geam si dadeam intr-o ceata si umezeala crunta. Dar, dupa ce incuiam usa inghiteam cheia sa nu ma mai pot intoarce :)))

  3. Te-aș vedea la nr. 1, în general. Io sunt la nr. 4. Dar încerc să mai salt o treaptă :-), spre 3.

    • Anca, avand in vedere ora la care ai pus commentul, cred ca trebuie sa iesim la o alergare nocturna 🙂 Eu sunt la 3 in 70% din cazuri. Am momente sporadice de 1, dar si de 5 (astea din urma mai des decat as vrea sa recunosc) 😀

  4. 7. Nesportivul matinal. Descriere:
    Nu face nici un pic de sport, dar cu toate astea se trezeste fara nici o alarma la 5-:30, se ridica din pat pe jumatate adormit, isi ia pastila, sta jumatate de ora(citind ceva/de multe ori rugaciuni) dupa jumate de ora mananca, si incepe sa lucreze la vreun program sau altceva it related ….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *