Lifestyle, Nutritie
Leave a comment

Ioana’s Book Club “Run Fast Eat Slow”

In ultimul timp am inceput sa petrec mai multe seri prin bucatarie. Am o mare pofta de stat in casa si gatit, cu niste jazz in surdina pe fundal si un pahar de vin rosu la indemana. Vise casnice 🙂

De obicei cand gatesc imi place sa caut diferite retete ca punct de pornire, si apoi sa experimentez pe cont propriu. Marturisesc ca abordarea asta duce la rezultate uneori fabulos de delicioase, dar alteori usor necomestibile. E bine ca daca sunt in plin program de antrenament imi este foame foarte des, si nu sunt mofturoasa, pentru ca asa toate experimentele mele ajung sa fie mancate!

Daaaaar, trec printr-o perioada in care nu am chef sa inovez, si am pofta sa gatesc ceva delicios, dar (relativ) sanatos. Pentru ca am senzatia ca orice inovatie din partea mea ar implica acum mult bacon, si un borcan de peanut butter. Don’t judge, asta e pohta ce-o pohtesc! 😀

Despre Run Fast Eat Slow

Am stat cu nasul intr-o carte foarte misto de retete, din care am gatit mai multe acasa, si vreau sa o recomand pentru alergatori, triatlosti, si persoane care fac sport. Este vorba de Run Fast, Eat Slow, scrisa de Shalene Flanagan si Elise Kopecky. In caz ca unul dintre nume va suna mai cunoscut, Shalene Flanagan a castigat anul acesta Maratonul New York. A alergat 2 ore 26 de minute 53 secunde. Yowza, super super FAST, girl! Iar cartea nu este tocmai noua pe piata, a aparut in 2016 si sunt retele dupa care Shalene isi ghideaza planul de nutritie in ultimii 2 ani. Deci cu retetele astea s-a antrenat pentru a obtine acest timp super, si primul loc pentru o americanca la NY City Marathon dupa o seceta de 40 de ani!

(c) Uli Seit

Nu pot promite ca retetele astea va vor face alergatori mai rapizi, dar zic ca nu strica sa incercam *wink, wink* Mi s-a parut o cartea foarte buna pentru orice persoana care face sport si are un pic de curiozitate despre ce inseamna nutritie. Pot sa spun ca pana acum la rapiditate la mine s-a dovedit cartea care m-a convins cel mai repede imi organizez camara de alimente 🙂

Gata de gatit, cand totul e organizat bine in camara 😉

Am inclus mai jos principalele puncte faine:

  • Explica principiile nutritionale pe care se bazeaza, si faptul ca alegatorii au nevoie de o alimentatie completa, care sa cuprinda atat carbohidrati si proteine, cat si grasimi sanatoase. Retetele sunt bazate pe ingrediente naturale, neprocesate, si gandite sa acopere necesarul nutritional de-a lungul zilei.
  • Cartea incepe cu o sectiune despre provizii, care mi se pare foarte misto si utila. Un fel de ghid, ce alimente sa ai frecvent in camara si frigider. Mi s-a parut o idee inedita, pentru ca de multe ori cand ma gandesc sa fac o reteta, ma trezesc ca imi lipseste ceva din lista de ingrediente, si trebuie sa merg la cumparaturi. Dupa care mi-e lene sa ies din casa, si reteta nu se mai face, si uite cum ajung eu sa mananc bacon si peanut butter! 😐
  • Sunt trecute mai multe sugestii de plan alimentar de-a lungul zilei, iar retele sunt impartite pe mic dejun, pranz, cina, gustari inainte de antrenament sau pentru recuperare. Info foarte utile daca faci sport, mai ales ca sunt trecute si modalitatile in care se alimenteaza Shalene inainte de un maraton, sau inainte de un antrenament greu. Un singur indiciu iti dau: Superhero Muffins (delicioase!)
  • Multe idei si sugestii cool pentru sosuri si condimentari. Retele in sine sunt destul de simple (which is good, nu vrei sa stai cu ORELE in bucatarie), dar sosurile si condimentele fac diferenta, si dau varietate.

Ce poate parea dificil:

  • O parte din ingrediente sunt…cum sa spun…. “americanizate”. Nu chiar multe-multe, dar suficient de multe cat sa dau cu ochii peste cap de fiecare data cand citesc “kale” 🙂 Eu le-am eliminat cu totul, nu m-am chinuit sa le gasesc inlocuitori.
  • Unele retete dureaza foarte mult. Acum ce-i drept, nu toate mancarurile pot fi facute in 30 de minute, dar eu de multe ori imi pierd rabdarea cu preparatele complicate sau complexe. Astea fiind spuse, am descoperit cu placere o baza de supa numita “Long Run Mineral Broth”, la care am fiert doua ore in continuu, de ma urcam pe pereti. Culmea este ca am baut-o timp de trei zile (goala, nu am avut rabdare sa o mai adaug la o supa) si jur ca mi-a trecut raceala care incepuse sa ma supere!
  • Poate parea complicat si descurajator la prima vedere, cu retete fancy, dar in esenta, daca iti faci curaj sa te apuci de gatit retete din Run Fast Eat Slow, nu va dura mult si vei deveni Run Fast Cook Fast 🙂

Poti comanda cartea pe Amazon UK, care livreaza si in Romania. Este genul de carte care mi se pare mai utila in format fizic, nu doar eBook.

Bun bun buuuun!

Happy cooking,

Ioana Slow Eater

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.