Sport, Triatlon
comments 9

Xman Romania, sau intrecerea melcului cu testoasa. Partea 1 – the numbers

Iata ca dupa luni de zile a venit si momentul mult asteptat, mult temut, dar si mult dorit: ziua cursei! Sambata, 27 iunie, am terminat primul meu Ironman. De cand am incheiat cursa ma chinui sa exprim in cuvinte si litere ce a insemnat ziua asta pentru mine, si nu prea imi iese. Asa ca m-am hotarat sa scriu un articol in 3 parti:

  • Partea I – Ironman in numere si cifre, pentru ca noi, triatlonistii suntem obsedati de ele: viteze, calorii, distante, etc
  • Partea II – cursa in sine, cum a decurs ziua pentru mine
  • Partea III – ganduri si reflectii, ce am invatat, ce voi repeta si ce voi evita pe viitor

Asadar, sa incepem cu numerele:

  • 226km este distanta totala a unui Ironman: 3,8km inot, 180 pe bicicleta, si 42,2 in alergare. Mie mi-a iesit numaratoarea de 4000m+ la inot pe traseul din Oradea, dar nu sunt sigura daca e corecta.
  • 12h58m7s a fost timpul in care am terminat cursa. Din acestea, 1h34m4s le-am petrecut la inot, 7h13m45s am facut la bicicleta, si 4h10m17s am alergat.
  • Traseul de distanta full a avut 8 ture de lac la inot (am cam ametit), 7 bucle la bicicleta, si 38 de ture de parc la alergat (desi par multe, a fost bine sa avem nutritie la fiecare kilometru).

    (c) AMO riders Dupa cele 8 ture de lac nu prea mai aveam echilibru, si m-am chinuit mult sa ies din tranzitie

    (c) AMO riders
    Dupa cele 8 ture de lac nu prea mai aveam echilibru, si m-am chinuit mult sa ies din tranzitie

  • Am plans de 3 ori in timpul concursului: de 2 ori pe bicicleta si 1 data la alergare. In schimb am zambit si am ras de mai multe ori decat pot numara.
  • Garminul meu spune ca am urcat 1735m diferenta de nivel pe traseul de bicicleta. #ShutUpLegs
  • Nr de dati in care mi-a cazut lantul de la bicicleta: 1! A fost un mare succes, de obicei nu stiu ce reusesc sa fac, dar in fiecare Half Ironman mi-a cazut lantul cel putin o data, asa ca aici ma asteptam sa fie de doua ori!
  • Am consumat aproximativ 6 litri de apa in timpul concursului: 500ml inainte de inot, 4 litri cat timp am fost pe bicicleta si 1,5 litri la alergare.
  • Consecintele celor scrise mai sus au fost ca am facut shushu de 5 ori in timpul cursei: de 4 ori pe bicicleta (da, PE bicicleta), si 1 data la alergare (in boscheti, dupa care am descoperit ca era si un wc public in parc).
  • Am baut si am mancat un total de aproape 3000 de calorii in ziua cursei, impartite in felul urmator: 410 inainte de inot (mic dejun si bautura carbo), 1820 pe bicicleta si 700 de calorii in timpul maratonului.

    (c) Ramona Moroianu Cu gelul in mana, cate un Carbosnack la fiecare 6 km

    (c) Ramona Moroianu
    Cu gelul in mana, cate un Carbosnack la fiecare 6 km

  • Am ars aproximativ 6400 de calorii in timpul zilei (conform calculelor facute pe greutate si intensitatea efortului). Nu stiu cat este de corecta este estimarea, dar mi-au iesit 550kcal la inot, 3650kcal la ciclism si 2200kcal la maraton.
  • Alte arsuri, de data asta solare, au fost in numar de 4: ambele picioare si ambele maini! Am adus crema de soare cu mine, dar am uitat sa ma dau cu ea, fiind inorat in ziua cursei. Bad idea! 🙂
  • M-am antrenat in total 6 luni pentru cursa asta, din care ultimele 4 luni cu un plan de antrenament foarte organizat si inregimentat.
  • In aceste ultime 4 luni am avut in medie 15 ore de antrenament pe saptamana, saptamanile cele mai usoare avand 9 ore, iar cele mai incarcate 20 de ore de antrenament.
  • Am facut in medie cate 3 antrenamente de inot in fiecare saptamana, 4 de ciclism si alte 3 de alergare.
  • Am avut 3 melodii in cap in timpul concursului: Don’t stop me now (Queen), These boots are made for walking (Velvet 99), si One way or another (Blondie). Am cantat si in gand si cu voce tare, mai ales cand la alergare aveam de prins o fata din urma! I’m gonna getcha, getcha, getcha…. 
  • Bilantul basicilor la final de cursa: 2, ambele la talpa dreapta, una de la bicicleta, si una de la alergare!! In viata mea nu am avut atat de putin damage dupa o cursa. Cred ca e din cauza ca am mers atat de incet 🙂

Urmeaza partea II, stay tuned!

Les bisous,

Ioana Campioana

9 Comments

  1. Pingback: Xman Romania, sau intrecerea melcului cu testoasa. Partea 2 – the race | Ioana Molnar

  2. Ingrid says

    buna Ioana! Felicitari pentru ce ai facut! Foarte tare!! Anul viitor as vrea sa particip la un half ironman. Stii unde as putea sa gasesc un plan de antrenament? Mersi

    PS: scuze daca n-am scris bine (sunt Frantuzoica).
    Bises,
    Ingrid

  3. Pingback: Ironman Part 3: the AMAZING you! | Ioana Molnar

  4. Pingback: MIB 2015 – Anatomia unui Abandon | Ioana Molnar

  5. Pingback: Ironman Maastricht – De ce sa te chinui 13 ore in continuu - Ioana Molnar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *